Sunday, November 08, 2009

Skanzen

Esős novemberi vasárnap, Márton-napi libalakoma ígérete, irány a közeli skanzen. A parkoló bejáratnál a jegykiadó automatával felszerelt sorompó nyitva, helyette parkolóőr adja a jegyet - hiába na, spórolni kell a humánerőforrással ;)))... Hm, fura.
Leparkolva, a pénztárablakoknál mindenki csak felfelé mutogat az új állomásépületre, hogy ott lehet belépőt venni - bár én csak a tiszteletjegyemet akarom beváltani, dehát...na ott viszont panaszos pénztáros, hogy adott egy halom jegyet a másik, 'elküldős' pénztárba, miért nem ott szolgáltak ki ??? Nekem ehhez mi közöm is van? Hm, fura.
A jegyeket egy felvonókhoz hasonló leolvasó-beléptetőrendszer kezeli, kezelné, de itt egy úriember kiveszi a jegyet az ember kezéből és ő tartja oda a leolvasóhoz, hogy zöld legyen az út...Hm, fura.
A peronra kijutva az amúgy gyönyörű épület falánál kisasztal, A4-es papíron ráragasztva+kiírva, hogy vonatjegy árusítás. Ez komolyan nem fért el egy többszázmillós épületben? Hm, fura. A menetrend egy ugyancsak ideiglenes megoldású megállítótáblára A4-es papíron kiírva. De olvasás közben szól a jegyárus srác, hogy az most nem érvényes, mert minden óra egész és 30 helyett most minden 15-kor és 45-kor indulnak a vonatok. Nyilván komoly, esetleg forgalomnövelő hatásai vannak az alkalmi menetrendváltoztatásnak, ami egyébként sehol nincs jelezve, csak a biohangszóró hívja fel rá a figyelmet...Hm, fura.
De az 'ideiglenes' menetrend szerint legalább valóban elindul a vonat...de hova is? Kiderül, hogy a délelőtti járatok csak két megállót érintenek, délutántól mennek végig a teljes szakaszon...a délelőtti vendég miért is más a délutáninál? Kisebb igényű vagy mi? Hm, fura.
A tájékoztatás a vonaton valóban korabeli, a gyakorlatilag egyterű vonaton sem sikerül kicsit hangosabban bemondani, hogy hol járunk. Így hát többen is abszolváljuk egy Y alakú pályaszakasz összes ágát, néha oda-vissza...


Aztán a kovácsműhelytől a csepergő esőben a bejárat felé visszasétálva sikerül felkeresni a hatalmas libatoros sátrakat, de azokban életnek alig vmi nyoma van, bár ötletes és hatékony hősugárzó csábítja a népeket...hát ez ennyi volt úgy látszik. Hm, fura.

Már csak az a fura, hogyha ennyi minden ennyi pénzből elkészült, akkor miért kell magyarosítani a dolgot? Ennyi technika ki tudja mennyi pénzért felszerelve, ugyanakkor a gyakorlatot tekintve nyugodtan lehetne a legelmaradottabb vidéki vasútállomás is - szinte minden kézzel, logikátlanul és kicsit gagyin kerül megoldásra. Hm, fura. Kár érte.

No comments: