Monday, June 08, 2009

Közlekedési eszközök - akkor és most

A hétvégi kirándulások során eddig jobbára csak a kisvasutakról volt szó, mint közlekedési eszköz, azonban az elmúlt napokban a már keresztül-kasul bejárt Dunakanyar két meglepetéssel is szolgált.
Az első a szombati naphoz csatlakozott, amikor zöldutas találkozó volt a pilisi Pap-réten, ahova Visegrádról csekély 10-12 km-t gyalogolva lehet feljutni, ráadásul az esős időben nem elhanyagolható módon, akár végig aszfalton is. Viszont a lényeg a kerékpáros vagy gyalogos, tehát motormentes megközelítés volt. Nekem a gyaloglás jutott.
Mindenesetre Visegrádon végre sikerült lencsevégre kapni az Ikarus 55-öst, avagy a 'faros' Ikarus-t. Talán túl sok ilyen felújított példány nincs is belőle és nosztalgia különjáratok keretében járják az országot.


Vasárnapra pedig Kismaros - Nagymaros felé autózva láttam folyamatosan az út melletti síneken suhanni az új Stadler Flirt vonatot, ami errefelé azért nem megszokott látvány - talán Székesfehérvár, Győr felé járnak általában. Tehát íme, itt épp Szobon:

Illetve Flirt-ök, ha találkoznak...:


Azért, hogy desztinációs vonatkozása is legyen a bejegyzésnek, egy érdekesség: hogy, hogy nem Magyarország legjobb, élő hagyományokat őrző desztinációjában telejsítménytúrára kerül sor - méghozzá a hortobágyi halastónál és kisvasútnál (csakhogy témánál legyünk). A csekély 20 km-es túrán a szervezői előrejelzés szerint 10 m szintemelkedés várható...vszeg nullát csak nem lehet beírni...:) Ami szomorúbb, hogy a reggeli nevezéshez nem sok kedvem lenne előtte autóznom, jó lenne vhol a környéken aludni. Na persze útközbe esik a Tisza-tó, mint kiderül Tiszafüred honlapjáról, aznap tiszai és pusztai ételek fesztiválja is van - alakul ez. Továbbá az itt található Balneum Hotelben szombaton este Fábry-show lesz, bár ezt ízlés kérdése, hogy vonzónak lehet-e titulálni. A turizmusnál maradva, ha vadászik az ember az infóra, végülis talál - de vajon ilyen kis területen miért nem lehet egy - desztinációs:) - honlapon bombázni engem az infókkal??? Mégiscsak inkább maradna az ember, 20km még 10 m szintkülönbséggel is kellemesen fáradttá tesz...akkor meg...vajon miért nem kell a bevétel helyben...?

No comments: